Home > Off-topic > Off topic: Alo, pompierii? Arde!… așa, și?

Off topic: Alo, pompierii? Arde!… așa, și?

fireEra într-o duminică seara. Eram relaxat, la tv, cu familia.
La un moment s-a luat curentul și a început să se simtă în casă miros de fum. Am verificat toate camerele, toate prizele, bucătăria, nimic. Deschid ușa apartamentului să văd dacă nu vine miros de ars din scara blocului… Într-adevăr, în scara blocului era un fum de nu vedeai nimic. Mi-am luat o haină pe mine și m-am aruncat în flăcări să-mi salvez blocul….
Când am ajuns eu, la parter deja funcționa comitetul de criză care a identificat focarul: ardea centrala veche a Romtelecom de pe vremea lui Pazvante Chioru’. Probabil s-a aprins de la un chiștoc de țigară aruncat de un vecin sau de un adolescent care fuma pe ascuns în scara blocului.

Sub centrală telefonică, era panoul de curent al blocului care a început și el să ardă și să scoată scântei… Un fleac. Flăcările ajungeau cam la 1,5m. Noi eram cu sticlele de apă pline,  pregătiți să evităm un semi dezastru. Intervenția era delicată și destul de periculoasă: curent, apă, foc…
Tot repspectul pentru băieții de la ELECTRICA care s-au mișcat exemplar. În maxim 10 minute de la apelul telefonic au ajuns la fața locului și au pus și ei umărul să stingem focul. Am aruncat bidoane întregi de apă, dar nu reușeam să ne dăm seama dacă focul este stins. Fum ieșea în continuu.

Acum urmează parte interesantă:
Ca orice locatari îngrijorați, am sunat la 112 și am cerut cu pomierii.
Am primit legătura cu un domn, am explicat ce s-a întâmplat, am explicat ce am făcut, i-am spus în ce stadiu suntem cu focul și l-am întrebat DACĂ este posibil să se deplaseze cineva până la fața locului să CONSTATE dacă este focul stins. În continuare ieșea fum și nu ne dădeam seama dacă focul este stins.

Răspunsul primit mie mi s-a părut unul “extraordinar”:

– Domle’, noi NU suntem organ de constatare. Noi suntem organ de intervenție. Nu vă putem ajuta!

Deși am insistat… demersul a fost necâștigător.
Nu ne venea să credem, știind cât de serios a fost incidentul.

Unde am greșit?    Cum trebuia să procedăm?  

Ca să evităm să ardem ca șobolanii am făcut planton toată noaptea câte doi vecini și am aruncat în continuu apă.
Cât despre domnul cu care am vorbit la telefon… aș prefera să știu că este polițist, nu pompier.

offline coach

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Tu ce părere ai ?