Home > Idei > Vând timp … pe un “click”!

Vând timp … pe un “click”!

Sursa foto = click foto

Vine vine primăvara !
Ascultam ieri (1 Martie) radioul. Mărțișoare, dedicații, declarații … ca la radio.
Ce mi-a “sărit în ochi” ascultând o emisiune interesantă, a fost intervenția unui cetățean care spunea, destul de coerent, “cum nu mai avem timp de noi, cum suntem într-o cursă permanentă cu timpul, cum neglijăm lucruri importante din viața noastră, cum ne-a transformat capitalismul și criza, cum grija zilei de mâine este pe locul 1 în topul priorităților …etc.”. Interveția a fost serioasă și cred că cetățeanul respectiv i) fie a ascultat prea mult ultima melodie a lui Holograf “în duet” cu Angela Gheorghiu, ii) fie chiar are niște probleme cu timpul si cu prioritățile !

Tind să cred că este varianta 2, de aceea vreau să deschid acest subiect IMPORTANT pentru noi toți: Managementul timpului!!!

Materiale, informatii, scheme și prezentări PowerPoint găsiți “gârlă” pe internet. Poate chiar ați participat la astfel de cursuri. Eu vă împărtășesc astăzi experiența și perspectiva personală:

Timpul meu este o variabilă pe care EU o controlez 100%!!! … Este convigerea mea și nimeni și nimic nu mă poate determina să cred altceva.

Din păcate, “la fabrică” sunt contrazis foarte des de realitate.
Exemple: obiective nerealizate, performanțe scăzute, termene nerespectate, probleme de sănătate, oboseală, ore suplimentare, proceduri de lucru însușite sub așteptări, viață personală neglijată, divorțuri, probleme de familie, etc. – Culmea ! Vă vine să credeți sau nu, toate aceste probleme au aproape un singur numitor comun/motiv invocat de colegii mei: “- Nu am/nu am avut timp!”. halucinant, zic eu; eronat și inadmisibil.

Dacă și tu dai vina pe “timp” și dacă și tu ești într-o permanentă criză de timp care iți creează neplaceri și genereaza mai degrabă insatisfactii, sa ști că există un singur “vinovat” … TU!

De ce cred asta?

  • Pentru că dacă “nu ai timp” pentru prieteni (un telefon, o cafea, un mail) …Înseamnă că nu îți pasă cu adevărat de ei, altfel ai găsi timp pentru asta.
  • Pentru că dacă “nu ai timp” suficient pentru familie (ajungi târziu acasă, faci ore suplimentare, sunteți copleșiți de problemele de la fabrică) … înseamnă că job-ul sau hobby-ul sau ceea ce îți mănâncă timpul este pe primul loc, nu familia.
  • Pentru că dacă “nu ai timp” să te achiți de sarcinile de serviciu conform așteptărilor sau să îți însușești procedurile de lucru … Înseamnă că nu le consideri importante și faci altceva, probabil mai important din punctul tău de vedere.
  • Ca să nu mai vorbesc de situațiile în care te neglijezi pe tine: nu mănânci în timpul zilei (și golești frigiderul seara), nu te îngrijești, nu mergi la medic atunci când e nevoie, nu citești, nu socializezi, nu faci sport, nu mergi în concediu etc!

De ce mai cred asta?

  • Pentru ca atunci când ți se face rău și te doare stomacul și simți că dacă nu “îmbuci” ceva …leșini, nu ai încotro!; o să te oprești din activitate și o sa manânci, deci poți  găsi puțin timp.
  • Pentru că atunci când te uiți în oglidă și vezi că burta a crescut și șoldurile ies în evidență, brusc te gândești să te duci la sală, sau începi o dietă … deci încerci să găsești timp.
  • Pentru că atunci când ți se dă ultimatum să alegi “ori familia – ori serviciu” tot brusc, încep să apară și soluțiile care să împace pe toată lumea, altfel …
  • Pentru că atunci când “patronul” îți dă feedback și îți spune că este nemulțumit de tine, că ești nepregatit și ai rezultate mediocre, la fel de brusc începe să crească interesul pentru a fi mai pregătit, începe să apară și timpul.
  • Pentru că dacă ieri a fost 1 Martie și ai vrut/ți-ai dorit cu adevărat să îți surprinzi partenera(ul) cu … ceva (cu orice), indiferent de cât de nenorocită, aglomerată și mizerabilă a fost ziua de ieri … Ai făcut-o! Adică ți-ai facut timp, dacă ai vrut!

… Iar exemplele pot continua pââână dmineață!

Cu alte cuvinte și pe scurt … Atâta timp cât te preocupă cu adevărat să rezolvi o problemă pe care o consideri importantă pentru tine (indiferent că este o problemă de familie, de prieteni, de job, indiferent) este IMPOSIBIL, repet IMPOSIBIL ca DACĂ iei măsuri (în sensul de acțiuni) să nu o ameliorezi și la un moment dat chiar să o rezolvi!

Așa că dragilor, de acum încolo, înainte să mai dați vina pe “timp”, pe “cineva” sau pe “ceva” pentru nefericirile voastre, fiți sinceri cu VOI și vedeți ce mai puteți face VOI, pentru VOI; cu siguranță aveți soluții nebănuite, în mânecă, la purtător.

Rețineți un lucru esențial: Life is beautifull!
Pentru a vă bucura din plin de tot ce îți oferă trebuie TU să fii atent și să creezi un echilibru cât poți de perfect între toate lucrurile importante pentru tine: familie, servici, hobby, prieteni, etc.!

Acum, din dorința de a fi pragmatic, vă propun o metodă eficientă de a identifica foarte repede cauza unei probleme, în funcție de care veți putea să identificați soluții de rezolvare. (in cazul nostru sa gasim mai mult “timp”).

Cei 5 … “DE CE?”. Simplu !

Prin metoda celor 5 întrebări și răspunsuri la întrebarea “DE CE?”, putem explora relațiile cauză/efect care stau la baza unei probleme, pentru a putea determina rădăcina/cauza principală a problemei.

Nu am inventat eu metoda, eu doar o aplic cu rezultate maxime.
Exemplu: Stau prea mult peste program !
De ce? – pentru că nu reușesc în timpul zilei să termin toate rapoartele.
De ce? – pentru că am Ffff multe ședințe și întâlniri în timpul zilei.
De ce? – pentru că așa am eu agenda încărcată.
De ce? – pentru că așa imi stabilesc eu agenda în fiecare zi pentru ziua următoare.
Problema: felul în care vă gestionați cele 8 ore de muncă.
Soluție: Voi vă gestionați agenda! Testați pentru o o săptămână în ce masură vă puteți organiza agenda, încât la ora 17:30 să plecați de la birou!

… Continuați să vă intrebați “de ce?” pană identificați cauza (posibil să fie mai mult de 5 intrebari sau mai puține).

Pentru a ajunge la rezultate, este nevoie de muuuult, mult exercițiu, de consecvența, de preocupare și mai ales de dorință de a schimba ceva!

… Va urma. (asta a fost doar “încălzirea”, încă nici nu am intrat în “managementul timpului” … efectiv)

offline coach

Advertisements
Categories: Idei Tags: , , ,
  1. 10 March 2012 at 5:00 pm

    De atata amar de vreme tot spun ca suntem SINGURII responsabili pentru felul in care ne gestionam timpul! Aud atat de des expresia ”nu am (avut) timp” incat imi vine sa cred ca pentru multi dintre noi, ziua are doar 4-5 ore, nu 24. Fostul meu sef avea o expresie simpla dar cat se poate de eficienta si corecta: YOU HAVE TO BE MORE ORGANISED! E atat de simplu! Felicitari pentru articol, ai punctat foarte bine.

  1. 5 March 2012 at 8:37 am
  2. 6 March 2012 at 7:23 am
  3. 7 April 2012 at 4:15 pm
  4. 31 March 2013 at 9:33 am

Tu ce părere ai ?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: